El passat divendres dia 8 de juny a la tarda, els equips Infantil C i Aleví A de l’Atlètic es van desplaçar a la vila pirinenca de Rialp per participar en el II TROFEU RIALP-PALLARS SOBIRÀ.

Tot i ser un torneig de recent creació, compta amb un cartell d’equips de molta categoria. En l’apartat dels alevins hi trobem:  F.C.Barcelona Escola, RCD Espanyol, C.F. Gimnàstic de Tarragona, E.F. Rialp i F.E.Atl. Vilafranca. Aquests torneigs volen ser un premi a la temporada exigent de competició que duen a terme els nanos i, com a tal, s’encara des del club amb una vessant més lúdica i de representació que no pas competitiva.

Estada, menjars, convivència, futbol i tot envoltat d’un entorn meravellós. A tall d’anècdota, en un dels dinars a les mateixes instal·lacions esportives, els més grans (els tècnics) referien als jugadors que, uns quants anys enrere (bastants), quan ells jugaven al futbol base de l’Atlètic Vilafranca, per trobar unes instal·lacions en plena natura, amb gespa natural i envoltades d’un encisador paisatge de muntanya com el què ens contemplava, havien d’anar a Alemanya i ara, en canvi, en podien gaudir a poc més de dues hores de casa. Hem d’anar a passar-ho bé i agafar-ho com unes mini-vacances de final de curs o de temporada amb l’excusa de fer el que més ens agrada: jugar a futbol i si pot ser, a més, amb els millors.

Punt a part per a l’organització del torneig; en termes de qualificació, es mereixen un EXCEL·LENT. Amabilitat, simpatia, bona disposició, acolliment, atenció; de tot plegat, el màxim. Si la seva intenció era crear un sentiment de record cap a la població i la comarca per tal de fer-ne una bona promoció turística, hem de dir que ho van assolir amb escreix. Veure tanta gent desinteressada implicada en un esdeveniment com aquest, ha de fer sentir orgullosos als capdavanters socials i econòmics del territori i creure fermament en el potencial de servei del què disposen per tal d’engegar iniciatives que repercuteixin en l’economia local.

En l’apartat purament d’esport, molt satisfets de veure el reconeixement dels equips contraris i del públic cap al bon futbol que desenvolupen els nostres alevins i la complaença de veure el bon comportament en general que van tenir dins i fora del camp. L’Atlètic va ser l’equip revelació i la sorpresa saltava en la victòria contra el Barça i el resultat ajustat contra el Nàstic, guanyador del trofeu. En el darrer partit, l’Espanyol va aprofitar uns moments de desconcentració dels nostres (a part de la seva gran qualitat) per assolir la golejada. Destacar també l’esforç i entusiasme dels equips de l’E. F. Rialp que, amb la poca població que hi ha en aquests indrets, són capaços d’aguantar una escola de futbol amb equips a totes les categories.  De ben segur que als nostres jugadors els quedarà un gran record d’aquestes jornades i als pares i responsables del nostre club una gran satisfacció per les vivències de les que han gaudit els nens.

Detall dels partits disputats.

E.F. Rialp - Atlètic Vilafranca........................................... 1 - 6

F.C. Barcelona Escola - Atlètic Vilafranca.......................  1 - 2

C.F. Gimnàstic de Tarragona - Atlètic Vilafranca............  3 - 2

RCD Espanyol - Atlètic Vilafranca...................................  6 – 0

En la classificació final vam quedar situats en el tercer lloc (just al mig) encara que, veient les cares dels jugadors en recollir el trofeu i els detalls individuals, era realment per creure com si el triomf ja hagués estat en deixar-nos participar i gaudir-ne. Certament,  d’això es tractava.

Només ens resta donar les gràcies als organitzadors per la seva invitació, que va ser possible mercès a la coneixença amb el delegat de l’Infantil C, el Jaume de Castro. Esperem de poder-hi tornar.